Wiadomości tygodnia

Rozkład jazdy

INFORMACJA W SPRAWIE KURSOWANIA AUTOBUSU LINII NR 30 DĘBLIN - PUŁAWY.Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców naszego ...

Czytaj więcej

Tragiczny wypadek

Policjanci z Ryk wyjaśniają okoliczności tragicznego zdarzenia drogowego, do którego doszło wczoraj w miejscowości Nowe ...

Czytaj więcej

OGŁOSZENIE

Burmistrz Miasta Dęblin, Miejski Zakład Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Dęblinie, oraz Zakład Budowy ...

Czytaj więcej

80 rocznica wybuchu II wojny światowej

Prezentacja makiety lotniska i Szkoły Orląt oraz upamiętnienie czeskich pilotów poległych podczas bombardowania Dęblina 2 ...

Czytaj więcej

Wyprzedzał i spowodował wypadek na DK-48

W minioną środę w m. Białki Dolne na DK-48 doszło do wypadku drogowego. Ze wstępnych ...

Czytaj więcej

E-Deblin
E-Deblin
E-Deblin
Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Dla podróżnych powstają nowe perony na trasie Dęblin – Lublin

Między Lublinem a Dęblinem PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. budują nowe wygodne perony m.in. na stacjach Lublin, Zarzeka, Puławy, Klementowice, Motycz.

Pasażerowie skorzystają z nich wczesną jesienią, kiedy zostanie przywrócony ruch pociągów z Lublina do stolicy. Jedna z największych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. współfinansowana z Programu Infrastruktura i Środowisko znacznie skróci czas podróży.

Od kwietnia na lubelskim odcinku trasy Warszawa – Lublin kontynuują prace nowi wykonawcy. Na odcinku od Lublina do Dęblina budowane są nowe perony na 17 stacjach i przystankach. Ścianki peronowe stawiane są w Lublinie, Zarzece, Puławach, Klementowicach, Sadurkach, Motyczu, Miłocinie. Na stacjach w Lublinie, Puławach, Nałęczowie, Motyczu trwa budowa nowych wygodnych przejść podziemnych. Dla podróżnych będą tam zainstalowane windy. Gotowa jest już konstrukcja tunelu pod torami na nowym przystanku Lublin Zachodni.

Budowa przejścia podziemnego w Motyczu

Na jesieni dla pasażerów będzie gotowych 19 wygodnych peronów między Dęblinem a Lublinem. Wszystkie będą wyposażone w nowe ławki, wiaty, informację pasażerską oraz udogodnienia dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Na odcinku Lublin – Dęblin będzie układany pierwszy nowy tor. Wykonawca przygotowuje teren. Równocześnie budowane są obiekty inżynieryjne, to m.in. 5 przejść podziemnych, 11 mostów, 9 wiaduktów.

Nałęczów – budowa przejścia podziemnego autor Ł.Bryłowski

We wrześniu planowane jest wznowienie ruchu pociągów po jednym torze na odcinku Dęblin – Lublin i dalej do Warszawy. Ruch pociągów po dwóch torach będzie na koniec 2020 r.

Szybko i komfortowo na trasie Warszawa – Lublin

Po zakończeniu inwestycji czas przejazdu najszybszego pociągu między stolicami Mazowsza i Lubelszczyzny skróci się do około 1h 30 min. Pociągi pojadą z prędkością do 160 km/h. Sprawniejsze przejazdy zapewni drugi tor między Otwockiem a Pilawą. Powstanie 77 nowych peronów i 11 nowych podziemnych przejść dla pieszych, które poprawią komfort obsługi.

Więcej informacji o projekcie znajduje się na stronie www.warszawa-lublin.pl

Budowa wiaduktu nad ul. Diamentową – Lublin

Łącznica usprawni ruch pociągów w Lublinie

Do zakresu prac, obejmujących węzeł lubelski, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wprowadziły łącznicę – połączenie nowym torem linii kolejowej nr 68 ze Stalowej Woli z linią kolejową nr 7 w stronę Warszawy. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie wszystkie pociągi towarowe będą musiały wjeżdżać na stację Lublin Główny. Poprawią się również możliwości obsługi ruchu pasażerskiego. Rozpoczęcie budowy nastąpi na przełomie 2020/2021 r.

Projekt pn. „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap I” jest współfinansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość projektu wynosi ponad 3,5 mld zł, z czego kwota dofinansowania unijnego POIiŚ to ponad 2,9 mld zł.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Jedna odpowiedź do wpisu Dla podróżnych powstają nowe perony na trasie Dęblin – Lublin

  • #Dębliniak napisał(a):

    Jeżeli się inwestuje tyle pieniędzy, to czy nie można było zrobić porządnych poręczy, z nierdzewki przy zejściach do tunelu. Podkreśliłoby to efekt całości. Przy tym natężeniu ruchu farba będzie zdarta po kilku miesiącach. I gdzie ta oszczędność ?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 characters available

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama