Wiadomości tygodnia

Tragiczny wypadek

Policjanci wyjaśniają okoliczności tragicznego zdarzenia drogowego, do którego doszło wczoraj na ul. Stężyckiej w Dęblinie. Kierujący ...

Czytaj więcej

Project Masów 2018

Patrzymy w gwiazdy. 10-12 SIERPNIA DĘBLIN FORT MIERZWIĄCZKA   

Czytaj więcej

Otwarcie zmodernizowanego odcinka drogi nr 801

W ubiegłym tygodniu oficjalnie otworzono wyremontowany odcinek drogi wojewódzkiej nr 801 w gminie Stężyca. Prace ...

Czytaj więcej

KOMUNIKAT NAWIGACYJNY NR 4/2018 - RZGW W LUBLINIE

Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Lublinie informuje, że w ramach ...

Czytaj więcej

Tymczasowa organizacja ruchu

Tymczasowa organizacja ruchu w ciągu ulic Tysiąclecia - Michalinowskiej. Wykonawca zadania pn.: „Modernizacja linii kolejowej Nr ...

Czytaj więcej

E-Deblin E-Deblin E-Ryki Reklama Reklama
Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama

Reklama

Reklama

Dęblin, komfortowa stacja miedzy Lublinem i Warszawą

W maju na trasie Lublin – Warszawa montowany jest największy 170 m most na Wieprzu. Już nasunięto pierwszą 1000 – tonową konstrukcję.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za około 145 mln złotych zmieniają stację Dęblin. Budowane są nowe perony z windami                     i przejście podziemne. Efektem prac będzie skrócenie czasu przejazdu oraz zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa podróżnych.

 

  • Modernizacja linii kolejowej nr 7 jest najważniejszą inwestycją w regionie. Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem dzięki temu już w  2022 roku podróż pociągiem z Lublina do Warszawy zajmie 1,5 godziny – mówi Przemysław Czarnek, wojewoda Lubelski.

 

Dęblin – trzy windy dla pasażerów

 

Na stacji Dęblin budowane są trzy nowe perony, dwa wyspowe oraz jednokrawędziowy. Pasażerowie będą korzystać z funkcjonalnych wiat, ławek i tablic z rozkładami jazdy. Dogodną informację zapewni system zapowiedzi głosowych oraz zegary i czytelne oznakowanie. Bezpieczną drogę do pociągu zagwarantuje nowe przejście podziemne. Uwzględniono w nim pochylnie i trzy windy. Perony będą dobrze oświetlone i dostosowane do potrzeb osób
o ograniczonej mobilności. Ścieżki dotykowe ułatwią poruszanie się osobom niedowidzącym. Pomyślano także o rowerzystach, którzy skorzystają ze specjalnych stojaków na rowery.

 

Modernizacja linii kolejowej nr 7 wpisuje się w koncepcje budowy CPK. Dzięki tej inwestycji mieszkańcy Lubelszczyzny dojadą do CPK w czasie poniżej 2 godzin – mówi Tomasz Gontarz, pełnomocnik wojewody lubelskiego ds. rozwoju infrastruktury kolejowej
w woj. lubelskim.

 

Obok prac przy infrastrukturze pasażerskiej, na dęblińskiej stacji wymieniana jest sieć trakcyjna i tory. Budowane jest lokalne centrum sterowania. W nowym obiekcie znajdą się nowoczesne systemy komputerowe, umożliwiające zdalne sterowanie urządzeniami na stacji i linii. Zapewniony będzie bezpieczny i sprawny ruch pociągów. Zakończenie prac torowych na stacji w Dęblinie planowane jest na grudzień 2018 r.

Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie

XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000037568, NIP 113-23-16-427, REGON 017319027.

Wysokość kapitału zakładowego w całości wpłaconego: 17.458.436.000,00 zł

 

W Dęblinie kończy się budowa nowego wiaduktu kolejowego nad ul. Balonna. Inwestycja umożliwi sprawny i szybki przejazd pociągów. Obiekt został poszerzony, co zapewnia bezpieczny, dwustronny ruch samochodowy.

 

Latem modernizowany będzie również przejazd kolejowo – drogowy (kat. A) przy                                      ul. Tysiąclecia. Ruch pieszy będzie utrzymany. Samochody zostaną skierowane na wiadukt                w ciągu ul. Warszawskiej.

 

Nasuwanie 1000 – tonowego mostu na Wieprzu

 

W maju zakończyło się nasuwanie 170 m, nowej trójprzęsłowej konstrukcji mostu dla jednego toru. Stalowy, 1000 – tonowy obiekt przesunięto na łożyskach z użyciem siłowników hydraulicznych. Szeroki na 22 m obiekt jest osadzony na wyremontowanych podporach
i przebudowanych przyczółkach. Obok powstanie bliźniacza konstrukcja, którą zostanie poprowadzony drugi tor. Realizacja tego zadania rozpocznie się w czerwcu br.

 

Budowa mostu nad rzeką Wieprz to jedno z najbardziej skomplikowanych technicznie zadań w projekcie modernizacji linii kolejowej Lublin – Warszawa. Nowa przeprawa zapewni szybki
i bezpieczny przejazd pociągów pasażerskich oraz umożliwi kursowanie ciężkich składów towarowych o nacisku 221 kN/oś. Przy projektowaniu uwzględniono potrzeby ochrony środowiska i pod mostem będzie utworzone przejście dla zwierząt.

 

Informacje ogólne

 

W ramach prac między Lublinem a Otwockiem PLK zmodernizują 150 km torów i sieci trakcyjnej do prędkości 160 km/h. Budowa drugiego toru między Otwockiem a Pilawą zdecydowanie zwiększy możliwości przejazdu pociągów. Modernizacja obejmie też 17 wiaduktów kolejowych oraz 31 mostów kolejowych.

Odpowiedzi: 3 do wpisu Dęblin, komfortowa stacja miedzy Lublinem i Warszawą

  • Kolejarz napisał(a):

    Ludzie przesiedli się do samochodów i mają serdecznie gdzieś jazdę pociągami.Po modernizacji zostaną tylko towarowe ,o przepraszam osobowe gdzie -statystyka przewozów będzie nadmuchana .Życzę samych wolnych miejsc –bo ja wolę pojechać autem -taniej.

  • #Dębliniak napisał(a):

    Czy ktoś się przyjrzał jakości montażu konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej, bo ja takiego dziadostwa w życiu nie widziałem.

  • AAWA napisał(a):

    Kiedy koniec,bo trasa ze Szczecina do Dęblina z malym dzieckiem do komfortowych nie należy ?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 characters available

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama

Reklama

Reklama