Wiadomości tygodnia

Ranił siostrę i jej partnera

Sąd w Rykach zastosował 3-miesięczny areszt wobec 30-latka z Dęblina, który w nocy z 6 ...

Czytaj więcej

Dęblin, komfortowa stacja miedzy Lublinem i Warszawą

W maju na trasie Lublin – Warszawa montowany jest największy 170 m most na Wieprzu. ...

Czytaj więcej

Skrzydlate Juwenalia

17 maja 2018 Start: godz. 17 Stadion Miejski Dęblinie .

Czytaj więcej

Kolizja pod komisariatem

40-letnia mieszkanka Warszawy po kolizji z BMW wjechała w ogrodzenie dęblińskiego komisariatu. Kobieta wymusiła pierwszeństwo przejazdu. ...

Czytaj więcej

Tragiczny w skutkach pożar domu.

Policjanci ustalają dokładne okoliczności pożaru budynku mieszkalnego, do którego doszło wczoraj w Stężycy. W pożarze ...

Czytaj więcej

E-Deblin E-Deblin E-Ryki Reklama Reklama
Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Reklama

Reklama

Dęblin, komfortowa stacja miedzy Lublinem i Warszawą

W maju na trasie Lublin – Warszawa montowany jest największy 170 m most na Wieprzu. Już nasunięto pierwszą 1000 – tonową konstrukcję.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za około 145 mln złotych zmieniają stację Dęblin. Budowane są nowe perony z windami                     i przejście podziemne. Efektem prac będzie skrócenie czasu przejazdu oraz zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa podróżnych.

 

  • Modernizacja linii kolejowej nr 7 jest najważniejszą inwestycją w regionie. Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem dzięki temu już w  2022 roku podróż pociągiem z Lublina do Warszawy zajmie 1,5 godziny – mówi Przemysław Czarnek, wojewoda Lubelski.

 

Dęblin – trzy windy dla pasażerów

 

Na stacji Dęblin budowane są trzy nowe perony, dwa wyspowe oraz jednokrawędziowy. Pasażerowie będą korzystać z funkcjonalnych wiat, ławek i tablic z rozkładami jazdy. Dogodną informację zapewni system zapowiedzi głosowych oraz zegary i czytelne oznakowanie. Bezpieczną drogę do pociągu zagwarantuje nowe przejście podziemne. Uwzględniono w nim pochylnie i trzy windy. Perony będą dobrze oświetlone i dostosowane do potrzeb osób
o ograniczonej mobilności. Ścieżki dotykowe ułatwią poruszanie się osobom niedowidzącym. Pomyślano także o rowerzystach, którzy skorzystają ze specjalnych stojaków na rowery.

 

Modernizacja linii kolejowej nr 7 wpisuje się w koncepcje budowy CPK. Dzięki tej inwestycji mieszkańcy Lubelszczyzny dojadą do CPK w czasie poniżej 2 godzin – mówi Tomasz Gontarz, pełnomocnik wojewody lubelskiego ds. rozwoju infrastruktury kolejowej
w woj. lubelskim.

 

Obok prac przy infrastrukturze pasażerskiej, na dęblińskiej stacji wymieniana jest sieć trakcyjna i tory. Budowane jest lokalne centrum sterowania. W nowym obiekcie znajdą się nowoczesne systemy komputerowe, umożliwiające zdalne sterowanie urządzeniami na stacji i linii. Zapewniony będzie bezpieczny i sprawny ruch pociągów. Zakończenie prac torowych na stacji w Dęblinie planowane jest na grudzień 2018 r.

Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie

XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000037568, NIP 113-23-16-427, REGON 017319027.

Wysokość kapitału zakładowego w całości wpłaconego: 17.458.436.000,00 zł

 

W Dęblinie kończy się budowa nowego wiaduktu kolejowego nad ul. Balonna. Inwestycja umożliwi sprawny i szybki przejazd pociągów. Obiekt został poszerzony, co zapewnia bezpieczny, dwustronny ruch samochodowy.

 

Latem modernizowany będzie również przejazd kolejowo – drogowy (kat. A) przy                                      ul. Tysiąclecia. Ruch pieszy będzie utrzymany. Samochody zostaną skierowane na wiadukt                w ciągu ul. Warszawskiej.

 

Nasuwanie 1000 – tonowego mostu na Wieprzu

 

W maju zakończyło się nasuwanie 170 m, nowej trójprzęsłowej konstrukcji mostu dla jednego toru. Stalowy, 1000 – tonowy obiekt przesunięto na łożyskach z użyciem siłowników hydraulicznych. Szeroki na 22 m obiekt jest osadzony na wyremontowanych podporach
i przebudowanych przyczółkach. Obok powstanie bliźniacza konstrukcja, którą zostanie poprowadzony drugi tor. Realizacja tego zadania rozpocznie się w czerwcu br.

 

Budowa mostu nad rzeką Wieprz to jedno z najbardziej skomplikowanych technicznie zadań w projekcie modernizacji linii kolejowej Lublin – Warszawa. Nowa przeprawa zapewni szybki
i bezpieczny przejazd pociągów pasażerskich oraz umożliwi kursowanie ciężkich składów towarowych o nacisku 221 kN/oś. Przy projektowaniu uwzględniono potrzeby ochrony środowiska i pod mostem będzie utworzone przejście dla zwierząt.

 

Informacje ogólne

 

W ramach prac między Lublinem a Otwockiem PLK zmodernizują 150 km torów i sieci trakcyjnej do prędkości 160 km/h. Budowa drugiego toru między Otwockiem a Pilawą zdecydowanie zwiększy możliwości przejazdu pociągów. Modernizacja obejmie też 17 wiaduktów kolejowych oraz 31 mostów kolejowych.

Odpowiedzi: 3 do wpisu Dęblin, komfortowa stacja miedzy Lublinem i Warszawą

  • Kolejarz napisał(a):

    Ludzie przesiedli się do samochodów i mają serdecznie gdzieś jazdę pociągami.Po modernizacji zostaną tylko towarowe ,o przepraszam osobowe gdzie -statystyka przewozów będzie nadmuchana .Życzę samych wolnych miejsc –bo ja wolę pojechać autem -taniej.

  • #Dębliniak napisał(a):

    Czy ktoś się przyjrzał jakości montażu konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej, bo ja takiego dziadostwa w życiu nie widziałem.

  • AAWA napisał(a):

    Kiedy koniec,bo trasa ze Szczecina do Dęblina z malym dzieckiem do komfortowych nie należy ?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 characters available

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama

Reklama

Reklama